Ni hao ; gegroet - Reisverslag uit Chengdu, China van Wil - WaarBenJij.nu Ni hao ; gegroet - Reisverslag uit Chengdu, China van Wil - WaarBenJij.nu

Ni hao ; gegroet

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

12 September 2016 | China, Chengdu

Hallo familie, vrienden en bekenden,

Het gaat erg goed met me.
Mijn reisverslag hou ik verder "redelijk anoniem", met voornamen is prima.
De reis, via Hongkong, naar Chengdu verliep volgens schema van deur tot deur 23 uur! Goede vluchten, 5 uur geslapen. Met bus en scooter-taxi naar prima (westers) hotel aan de rand van Chengdu.
Bezichtiging aan Panda-breeding (dierentuin met uitsluitend) Panda's. Ook de rode panda is hier aanwezig. Meerdere jonge Panda's lagen buiten te zonnen. Bijzonder mooi en de moeite waard.
Verder bezoek aan historische en spirituele tempelcomplexen als Qingyang Taoïstisch tempelcomplex. Wenshu en Wuhou. Mooie historische en rustige omgevingen midden in de drukke stad.
Indrukwekkend om hier zelf met wierookstokjes rond te lopen om koningen en overledenen (!) te herdenken. Sfeer van rust, verdraagzaamheid en biddende mensen en monniken.

Het klimaat is aangenaam 26 graden, warm maar niet drukkend.
Wandelschoenen en korte broek, top!
Met de veilige metro naar de bezoeken in de stad, gaat erg goed, comfortabel en snel. Ook hier soms erg druk met al die vriendelijke Chinezen.

Het eten is anders. Pittig maar zeker smakelijk. Uiteraard moet je wel open staan, ook met je mond, voor deze andere eetcultuur.
Ik heb lokaal gegeten bij restaurants waar uitsluitend Chinees wordt gesproken. Met plaatjes en zelf bier uit de koeling halen kom ik er wel. Alles gaat vriendelijk en in fijne harmonie. Enne, ze eten geen nasi en bami, veel rijst.

Tot slot heb ik me alle dagen en avonden heel veilig gevoeld op straat. Mag dit zo blijven!

Samenvattend een prima start van mij spirituele reis.
Morgenochtend met vliegtuig naar de internationale groepsreis in Tibet. De reisleider haalt "ons" af op het vliegveld in Lhasa.
Hier wordt alles weer anders, minder comfort maar verwacht een leuke groep in mooi land met vriendelijke mensen.

Groeten uit een lekker warm Chengdu, de stad van 10 miljoen inwoners en erg mooie Panda's en historische tempels.

Mijn volgende verslag hoop ik te maken vanuit Tibet.
Groetjes, ik denk ook aan jullie.
Wil

  • 12 September 2016 - 18:08

    Marja En Frank:

    Fijn om wat van je te horen. Had net alle gegevens gepakt om te kijken hoe het met je gaat.
    Klinkt allemaal goed tot nu toe. Hier is het nog warmer vandaag rond 30 morgen nog warmer.
    Geniet ervan en laat je inspireren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Spirituele reis Tibet ( mount Kailash ) en Nepal ( Annapurna ).

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 12937

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 06 November 2016

Spirituele reis Tibet en Nepal.

Landen bezocht: