25 oktober : Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Wil - WaarBenJij.nu 25 oktober : Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Wil - WaarBenJij.nu

25 oktober : Pokhara

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

25 Oktober 2016 | Nepal, Pokhara

Oktober 25.
Pokhara, wandeling meer Phewa Tal en bezoek ( 2e keer) Wild Peace Pagoda.

Vandaag heb ik, vanaf hotel Lake Site, een lokale wandeling rond het meer Phewa Tal gemaakt. Het is niet mogelijk om het meer rond te lopen, de delta is te uitgebreid om helemaal o.heen te lopen.

Omstreeks 9:30 ben ik, tegen de klok, Allereerst ben ik, relaxed langs het meer, naar Khapani gewandeld. Onderweg genietend van het uitzicht over het meer en de paragliders boven Sarangkot.
Hier ben ik genoten van de paragliders, de water delta en de vogels, dit onder het genot van enkele lekkere "aardappelsnacks".
Omdat "omlopen" te lang zou duren heb ik, onder het mom van www.durftevragen.nl een plaatselijk visser een logische doch ongebruikelijke vraag gesteld.
Wil je me, tegen een redelijke vergoeding ( beide happy ! ) naar de overkant roeien ? Dit was direct akkoord, geweldig !
Na een korte kennismaking, en gebrekkig Nepalees Engels, stapte ik in het roeibootje.
Na een klein uur roeien, best vermoeiend voor de visser, extreme rust en vele prachtige foto's vanaf het meer werd ik aan hoger wal gezet op Tal Barahi. Na een bedankje en het betalen van de vergoeding loop ik naar de eerste huizen.
Hier ontmoet ik de 32-jarige Chris(hiva), een leuk spontane Nepalees. We praten 15 minuten over zijn 6-jarige werkervaring, de rust en stilte van deze plek en de Nepalese cultuur. Erg onderhoudend en fijn.
Hij wijst me de route, door prachtige natuur, naar de Tempel.
Na ruim drie kwartier kom ik boven, bij de ingang van Word Peace Pagoda. Ik doe mijn schoenen uit en verblijf een half uur bij de mooie Tempel.
Aansluitend loop ik, via het mij welbekende pad naar Pardi Dam en Pokhara Lake Site.
Hier ga ik nog even op bezoek bij Sandra en Matthias ( Annapurna - Ice Lake ). Tot slot koop ik, al weken naar uitgekeken, een bijzonder mooie Boeddha. Hiermee was mijn dag compleet en loop ik gelukkig en blij naar mijn hotel.

Onder het motto : "Het leven, in het bijzonder deze mooie dag, stelt niets voor, het is wat je er zelf van maakt !" heb ik vandaag erg genoten van de lokale bevolking, de stilte en de natuur als ook wederom de Tempel Wold Peace Pagoda.

Op weg naar restaurant OR2K ontmoet ik, dit kan geen toeval zijn, Martha, Magic, Ian en zijn vrouw. We besluiten met zijn allen naar dit restaurant te gaan om te dineren en vooral gezellig samen te zijn. Voor ons allen een onvergetelijke avond met een mooie terugblik op Annapurna trekking, maar ook met afscheid van elkaar in Nepal. Wat een mooi afscheid van Pokhara, wat fijn dat dit zo moest zijn !

Vandaag wens ik ieder een aangename avond in de natuur. Uurtje wandelen of fietsen, al dan niet over de dijk, geeft zo veel rust en een fijn gevoel.
Met natuurlijke groeten
Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Spirituele reis Tibet ( mount Kailash ) en Nepal ( Annapurna ).

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 12939

Voorgaande reizen:

08 September 2016 - 06 November 2016

Spirituele reis Tibet en Nepal.

Landen bezocht: